Izraeli középiskolások fejlesztenek applikációt, hogy a krízishelyzetbe került társaikat segítsék

Egy jeruzsálemi gimnázium diákjai olyan alkalmazáson dolgoznak, mely átsegíti a nehézségekkel küzdő gyerekeket a tanéven. Az ötletet első helyezéssel díjazták az izraeli nemzeti oktatástechnológiai versenyen és a fejlesztők részt vehettek az ország legjelentősebb pszichológiai konferenciáin.

Most, a koronavírus okozta korlátozások ellenére, újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a csapat. „Az a célunk, hogy megváltoztassuk az oktatási rendszert, és elérjük, hogy minden egyes diák látható és hallható legyen” – mondta a 14 éves Itáj, az egyik fejlesztő.

A munka mintegy fél évvel ezelőtt vette kezdetét a jeruzsálemi Givát Rám Ort Középiskolában, Hádászá Shoorba tanárnő vezetésével. A csapatot Itáj, Dzsárád, Oriá, Ámit és Tomi alkotja. Ötletükkel a Datathon elnevezésű versenyre neveztek be, melynek célja, hogy javulást érjenek el az oktatási rendszerben. A versenyt a jeruzsálemi városháza és a Bloomfield Tudományos Múzeum támogatja, és egyaránt részt vehetnek benne magánszemélyek, szervezetek, iskolák és vállalkozások.

A jeruzsálemi gimnazisták „Connectort” nevű applikációja nyerte meg a versenyt, a többi 65 versenyző előtt. A program célja, hogy a tanárok és ifjúsági felügyelők képesek legyenek követni a diákok mentális egészségét és általános állapotát. Az applikáció egy kérdéssort juttat el a gyerekekhez, akik válaszaikkal értékes információkkal látják el a pedagógusokat, akik így fel tudják mérni, hogy ki az, aki több figyelemre vagy segítségre szorul.

A fejlesztők kiemelték, hogy mivel a nagyobb iskolák évente akár több száz új tanulót is fogadnak, a tanári kar számára sok időbe telik, mire mindenkit megismernek, és csak hosszú idő elteltével tudják felmérni a problémákat. Az alkalmazás segítségével mindez könnyebbé és gyorsabbá válhat.

„A mi megoldásunk éppen az új intézménybe kerülés idején nyújt nagy segítséget, például amikor általános iskolából középiskolába kerülnek a gyerekek. Őszintén szólva nekem is jól jött volna a segítség, hogy jobban és gyorsabban tudjam kezelni a beilleszkedési nehézségeimet” – mondta Oriá.

A fejlesztők azért egy applikáció létrehozása mellett döntöttek, mert így a diákok bármikor és bárhonnan hozzáférhetnek a kérdőívhez. A fejlesztés során tapasztalt szakemberek tanácsait követték. A Datathon versenyen elért siker következtében anyagi forrásokhoz és kapcsolati tőkéhez is hozzáfértek, ám a járvány miatt egy időre szüneteltetniük kellett a munkát. Jelenleg további támogatókat keresnek a munka folytatásához.

„100%-ban hiszünk az ötletünkben. Pozitív változásokat szeretnénk elérni az oktatás terén, hiszen ez az, ami számunkra az egyik legfontosabb terület” –  mondta Itáj.

A csapatot kísérő tanár szerint jelenleg a saját iskolájukban szeretnék elindítani a programot próba-üzemmódban, lehetőség szerint már a következő tanév legelején.

„Tanárként nagyszerű élmény volt látni, ahogy a diákok egy hét alatt megértették azt, amit én két éven át szoktam tanítani: hogyan gondoljanak a saját jövőjükre, hogyan valósítsák meg az álmaikat és főleg, hogy legyenek álmaik. E projektnek köszönhetően olyan energiák szabadultak fel ezekben a gyerekekben, melyek máskülönben rejtve maradtak volna” – mondta Shoorba.

zsido.com

Forrás: JPost

ÓBUDAI ZSINAGÓGA