Egyházak a médiatérben
Egyházak a médiatérben
Szükségszerű, hogy webes formában is közvetítsünk istentiszteletet? Miért fontos, hogy az egyházak elérhetőek legyenek az online térben?
A felgyorsult infokommunikációs világában már nem az a kérdés, hogy valaki a médiatér részese-e. Nincs az az a látásmód vagy indok, amely megengedhetné akár az egyénnek, akár a közösségnek, hogy kivonuljon, ráadásul a Covid-járvány kényszerítette fizikai korlátozások hatására ez a „virtualizálódás” megállíthatatlanul felgyorsult.
Arra keressük a választ, hogy hol van az egyházak helye és mi a szerepe az információs térben. Szükségszerű, esetleg nélkülözhetetlen, hogy az online dimenzióban is hirdessünk igét, közvetítsünk istentiszteletet? Egyáltalán hol a kezdet és hol a végpont?
A válaszadásra felkért szakemberek:
Myers Tzivia rebecen rövid, pörgős videói ezrek figyelmét hívták fel az ortodox zsidók életmódjára. Szót ejt Ő mindenről, kóserságról, házasságról, ünnepekről, divatról – fiatalosan és vidáman, amolyan haszidosan! Amolyan Tziviásan!
Zsuffa Tünde, az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye sajtóigazgatója, aki elsősorban szépírói tevékenysége miatt lehet ismerős, de az ő nevéhez fűződik a Kardinális című Youtube-csatorna elindítása is.
Isó M. Emese, a Credo című evangélikus folyóirat vezetője. Nincs itt pörgés, de a lapzárta ellenére is naprakész sajtó ez. A Credo az egyik bizonyítéka a nyomtatott sajtó létjogosultságára.
Kuzmányi István, a Magyar Kurír igazgató-főszerkesztője. Talán joggal állítható, hogy meg sem történt az a magyar katolikus esemény, amelyről a Magyar Kurír nem ad tájékoztatást.
zsido.com